fredag 2. august 2013

Sommerferie i Kalix juli 2013

For to år siden ferierte vi i Kalix sammen med mamma og vennen Åge. Det var nydelig vær og vi hadde det utrolig kjekt, så vi skulle gjenta dette i år. Jo da vi hadde det trivelig i år også, men være var ikke helt på vår side. Det var ikke så mye regn, men til tider så kaldt at vi faktisk måtte slå på varmen i campingvogna. Nina hadde gledet seg til å bade i sjøen, men det ble det dårlig med denne gang. Uansett så var det veldig koselig å treffe igjen mamma og Åge, og ikke minst Elin. Hun flyttet opp til dem i fjor, og lever det beste hundeliv som tenkes kan for ei godt voksen tibbedame.

Selv om ikke været var det beste, så var det mange flotte solnedganger å se. Jeg simpelthen elsker solnedganger, spesielt ved sjøen.

Nina hadde det i hvert fall som plommen i egget på campingplassen. Det ble ikke noe bading i sjøen, men fikk mange nye venner. Her er hun sammen med Solveig som bor i Finnsnes. De to hang sammen i flere dager, helt til Solveig skulle reise hjem. Faktisk så var det så mange unger til tider sammen med Nina og hos oss, at Nina spurte pent en gang om ikke jeg kunne gå ut å si til ungene at hun var sliten og ville være litt i fred :)

Nina er kommet i en alder hvor hun helst skal gjøre seg til når vi tar bilder av henne :)

I nærheten av campingplassen ligger en plass som heter Båtskjärsnes. Vi har ofte lurt på hva som var der, så vi kjørte like greit en tur for å se. Det var vakkert der, men egentlig ikke så mye. Minte meg egentlig litt om plassen fra barnefilmen Tjorven :) Så ikke henne og Båtsmann, men det kan jo hende at det var noen av samme slaget der. Før i tiden var det masse båter og masse liv i dette lille tettstedet ved sjøen.

Et gammelt nedlagt fyr. Det er så langgrunt og masse skjær over alt, at dette har nok vært nyttig gjennom årene.

Prinsessen på haugen. Masse å finne på for Nina. Denne store stenen som var i nærheten av campingvogna, var et populært klatrestativ.

Sykkel har vi selvsagt med. Nina har to sykler, men vil bare bruke denne uten trøe. Det er en balansesykkel, som er fin å starte med til de har fått inn balansen. Det har Nina, så hun kunne godt brukt den andre sykkelen med trøa, men det vil hun ikke. Hun kommer seg i hvert fall frem i god fart :)

Hit brukte jeg og Bjørn å gå mye med hundene, og mange ganger gikk jeg for meg selv. Et veldig fint område, hvor man ofte får gå for seg selv. Til tider var det andre hundeeiere og campingturister som oppdaget denne perlen. Mamma, Åge, Thomas og Nina var med en gang. Det var et bra tibbegjeng samlet her. Alle mine + Elin.

Åge med Elin og mamma holder Ayliz

Flott her ute med masse sand og sjø. For to år siden vasset Bjørn og jeg langt ut i sjøen, og hundene fikk svømme litt å avkjøle seg. Det behovet hadde de ikke denne gangen :)

Nydelig vakre Elin mora. Det var så godt å se henne igjen. Hun var veldig opptatt av meg, og til tider ville hun fotfølge meg. Likevel så vistes det at hun så på mamma og Åge som sin nye familie. De er så glade i henne, og hun kunne ikke hatt det bedre.

Elin er snart 9 år, og sprek som ei fole. Det er absolutt ingenting som feiler henne.

Åge og min spreke flotte mamma med Elin. Det har gjort godt for dem alle å få Elin i hus. Disse tre utfyller hverandre, og de har et flott samliv. Elin får mange turer om dagen, og det gjør jammen meg de tobente også ;)
 


Ingen kommentarer: